خانه پینگ پنگ ایرانwww.khanepingpong.com

خانه پینگ پنگ ایرانwww.khanepingpong.com

اخبار و رويدادهاي تنيس روي ميز ايران news table tennis of IRAN

           پینگ پنگ بازدید بازیکن توپ در حالی که او در پشت او بود

پینگ پنگ
آیا می‌دانید پیگ پنگ که توسط بسیاری از مردم بازی می‌شود در کنار فوتبال پرطرفدارترین ورزش جهان به حساب می‌آید ؟ محبوبیت پینگ پنگ بخاطر ماهیت هیجان انگیز آن و خصوصیات حفظ سلامتی آن بر روی بدن است در این بازی به وسایل چندان گرانی نیازی نیست هیچگونه محدودیت سنی برای بازیکنان وجود ندارد و می‌توان اصول پایه این بازی را در عرض چند روز یاد گرفت با این وجود برای پیدا کردن مهارت در انجام آن باید مدت‌ها تمرین کرد در این مطلب اصول بازی تنیس روی میز را با استفاده از دستور العمل‌های ساده و روشن توضیح داده تا شما بتوانید اسرار این بازی را به خوبی درک کنید یک نکته مهم در یادگیری توانایی تجسم حرکتی است که در این مطلب شرح داده می‌شود بنابراین شما نباید خودتان را محدود به تنها یادگیری چگونگی ضربه زدن به توپ کنید .
شما حتی وقتی که پهلوی میز پینگ پنگ هم نیستید باید با فکر کردن به آن بازی خود را توسعه دهید درباره بازی‌تان با مربی یا کسی که شما را در هنگام تمرین نگاه می‌کند بحث کنید وقتی که کمی تجربه کسب کردید خواهید فهمید که هر بازیکنی شیوه خاصی دارد که نمی‌توان برای همه این شیوه را تجویز کرد در واقع جذابیت بازی پینگ پنگ در این است که تکنیک بازی شما نه تنها بیانگر شخصیت شماست بلکه به شما کمک می‌کند که مهارت‌های همچون افزایش توانایی در مقابل فشار مشکلات را کسب کنید شما برای شروع کار تنها به یک میز ، راکت و یک توپ نیاز دارید .
راکت :
در انتخاب یک راکت همیشه به خاطر داشته باشید که :
راکت نباید زیاد سنگین باشد .
دسته راحتی داشته باشد .
ضخامت سطح لاستیکی آن از 1.5 میلی متر بیشتر نباشد .
راکتی با مشخصات فوق که ارزان نیز می‌باشد برای افراد مبتدی مناسب است با این حال اگر تصمیم دارید که راکت گران تری بخرید باید ویژگی‌های تیغه راکت و روکش پلاستیکی آن را سوال نمایید .
تیغه راکت :
تیغه راکت‌ها بر اساس شکل دسته و سر آن متفاوت هستند دسته آن می‌تواند به صورت مستقیم آناتومیک یا عریض باشد تیغه راکت‌ها بر اساس موارد زیر فرق می‌کنند :
تعداد لایه‌های چوب بکار رفته در آن ( از 5 تا 7 لایه )
وزن آن ( از 70 تا 90 گرم )
سرعت و کنترل :
تیغه‌های راکت همچنین به صورت زیر درجه بندی می‌شوند
سریع ( fast ) : با کنترل محدود برای بازی تهاجمی
آهسته یا کند (slow ) : با کنترل زیاد برای بازی دفاعی
همه فن حریف (all-round ) : برای انجام هر نوع بازی
انواع روکش‌های لاستیکی
سطوح عاج از داخل یا معکوس (dimpled ) : این راکت‌ها از دو لایه تشکیل شده اند یک لایه پایه اسفنجی و یک لایه لاستیکی بر روی آن به طوری که عاج‌های آن در داخل قرار گرفته است چنین لایه‌هایی باعث می‌شود که انعطاف پذیری و قدرت جذب راکت افزایش یابد ضخامت لایه های سطحی باشد از 2 میلی متر بیشتر نباشد .
سطوح عاج از خارج (pimpled ) : در این نوع راحت عاج‌های لایه لاستیکی به طرف خارج هستند و باعث می‌شود که سرعت و پیچش توپ افزایش یابد بازیکنان حرفه‌ای معمولا از راکت‌هایی استفاده می‌کنند که ترکیبی از سطوح عاج از خارج و در سطح فورهند آن عاج از داخل قرار گرفته باشد .
سطح لاستیکی ویژه ( special ) : این نوع راحت ، برای بازی دفاعی مناسب می‌باشد عاج‌های این سطوح لاستیکی به صورت باریک و بلند هستند که اصطلاحا به آن «ضد پیچ رویی » ( anti-topspings ) می‌گویند .
توپ
توپ‌ها از سلولوئید یا پلاستیک ساخته می‌شوند روی توپ‌ها علامت کارخانه و درجه کیفیت توپ نوشته شده است بهترین توپ‌ها بر رویشان علامت سه ستاره نقش بسته است وزن توپ 2.8 گرم و قطر آن 40 میلی متر است توپ‌ها معمولا در بسته های 3 ، 6 ، 12 تایی فروخته می‌شوند رنگ توپ‌ها به صورت سفید مات یا زرد پرتغالی می‌باشد که بر اساس رنگ میزی که روی آن بازی میشود فرق می‌کند .
معمولا توپ ها زرد در میز‌های آبی رنگ و توپ‌های سفید در میز های سبز رنگ استفاده می‌شوند هیچگاه توپی نخرید که فاقد علامت کارخانه بوده یا شیار واضح بر روی آن قرار گرفته باشد .
بازی :
در یک بازی 3 گیم از 5 گیم معمولا از سوی بازیکنان لوپ زن و کات کش 1300 ضربه به توپ زده می‌شود در تک زن‌ها حدودا 300 ضربه به توپ زده می‌شود این آمار مربوط به بازی ‌های سطح بالای جهانی است در یک بازی سه گیم از 5 گیم در تک زن‌ها حداقل 300 متر و در لوپ زن‌ها و کات کش‌ها حداقل 200 متر جابه‌جایی داریم .
نتیجه : اگر یک بازیکن لوپ زن در روز 10 بازی انجام دهد حدودا 20 کیلومتر جابه‌جایی خواهد داشت .
بازیکنان پس از استقرار حداقل نیم نیم متر و حداکثر یک و نیم متر مربع را پوشش می‌دهند .
بازیکنان تنیس روی میز ( در سطح بالا ) و در یک بازی 3 گیم از 5 گیم 40 تن نیرو به زمین وارد می‌کنند پس وقتی در یک روز مثلا 8 بازی انجام می‌دهید 320 تن نیرو در یک روز به زمین وارد می‌کنید یک دونده ماراتن در یک مسابقه 1000 تن نیرو به زمین وارد می‌کند .
سرعت 13 درصد کم شده و پیچ 23 درصد کم شده و احتمال گرفتن توپ 36 درصد بیشتر شده است.
در دهه 80 میلادی بازیکنان 80 درصد فورهند می‌زدند 20 درصد بک هند ولی در زمان حال بازیکنان 65 درصد فورهند و 35 درصد بک هند می‌زنند .
تاکتیک قدرت و پیچ به تنهایی در 100 نفر اول جهانی جایی ندارند ( لوپ زن خالی به جایی نمی‌رسد )
در شرایط فعلی بازیکنان تراز اول دنیا دارای سرعت زیاد هستند .
توپ‌ها به فاصله کمتری از بدن زده می‌شود در نتیجه اهرم‌ها کوتاه‌تر شده است .
حرکت پا سریع‌تر شده به خصوص حرکت پای تک قدمی ( سینگل استپ ) خیلی رایج شده است .
قبلا زاویه ساعد و بازو در فورهند 135 درجه بوده اما در حال حاضر 90 تا 100 درجه شده به دلیل اینکه بازیکنان نزدیک میز بازی می‌کنند .
عمر مفید رویه تقریبا 50 تا 60 ساعت برخورد توپ با راکت می‌باشد که با چسب‌های جدید این عمر به 70 تا 80 ساعت رسیده است .
عمر مفید چوب 5 سال است که بهتر است هر دو سال تعویض شود ( به دلیل خوردگی لایه‌های درونی ) کیفیت خود را از دست می دهد .
در چین 2400 ساعت در سال یعنی 6 الی 7 ساعت در روز تمرین می کنند در اروپا 1400 ساعت یعنی روزی 4 الی 5 ساعت تمرین می‌کنند .
نتیجه : عمر قهرمانی در چین به دلیل فشار زیاد تمرینی کوتاه است در اروپا عمر قهرمانی بیشتر است مثال : جان اوه والدنر و یورگن پرسون .
استفاده از مکمل‌های غذایی جهت ترمیم مفاصل و نیز کاهش احتمال آسیب و افزایش انرژی در طول تمرینات شدید به افزایش عمر ورزشی و نیز افزایش بهره‌وری کمک شایانی می‌نماید

نظرات شما عزیزان:

افشين
ساعت13:29---8 خرداد 1391
با عرض سلام و خسته نباشيد
وب زيبايي داري..
اگه دوست داشتي ميتونيم با هم تبادل لينك كنيم.


رامان
ساعت1:18---24 ارديبهشت 1391
دارای تخصص در ترجمه کلیه متون علمی و تحقیقی
تخصص در رشته تنیس روی میز و مقالات و فیلم های انگلیسی برای ترجمه به فارسی
تمامی متون ورزشی در اسرع وقت برای شما از انگلیسی به فارسی یا فارسی به انگلیسی ترجمه می شود


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

خانواده پینگ پنگ ׀ تاریخ: سه شنبه 20 / 12 / 1398برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , khanepingpong..Com , All Rights Reserved
Powered By .Com | Template By:
NazTarin.Com
استفاده از مطلب با ذكر منبع مجاز و تمام حقوق سايت مربوط به خانه پينگ پنگ ايران مي باشد